15.06.2013

My style icon. David Bowie.

Mój tato był załamany. Uczęszczałam do szkoły baletowej, jej atmosfera, pełna kultury i sztuki wszak powinna mnie zachęcać do artystycznego rozwoju...miałam tylko 3 lata i jedyne co rozumiałam w tamtym wieku to DISCO POLO! Po każdych zajęciach zatracałam się w dzikich pląsach, wielbiłam Antka Szprychę, Shazzę...Na nic zdawały się zapewnienia mamy, że z tego wyrosnę. Już miał mnie spisać na straty, gdy nieoczekiwanie wkroczyłam w OKRES ABSTRAKCYJNY.
Miałam 5 lat, on był dużo starszy ode mnie, nie przeszkadzało mi to... Jednak pojawił się pewien problem i to dość znaczący...Jareth był królem Goblinów...


Dlaczego OKRES ABSTRAKCYJNY? Zaraz wszystko się wyjaśni...Jareth był kultowym bohaterem, nie mniej kultowego Labiryntu (1986) Jima Hensona. Do tego stopnia mnie zaintrygował, że postanowiłam dowiedzieć się, kim jest ten fascynujący człowiek.
Córka marnotrawna wróciła do łask ;). Tato przyjął mnie z otwartymi rękami i szybko zaczął nadrabiać moją edukację muzyczną.
Okazało się, że David Bowie jest równie pociągający co odgrywany przez niego król.
Weszłam właśnie w czas, w którym zapragnęłam stać się ARTYSTĄ- MALARZEM. Dziś może święciłabym triumfy gdyby nie fakt, że jestem totalnym beztalenciem.
Załamana chciałam wrócić do dawnego życia, lecz tato, który odnalazł we mnie swą bratnią duszę, pokazał mi jak wiele barw ma sztuka i na czym polega abstrakcja. Otworzył mi oczy na współczesnych artystów i zachęcił do wyrażania siebie w sposób niekonwencjonalny. David Bowie okazał się lekiem na całe zło.
Był Artystą. Pokochałam go bezgranicznie. Zainteresowały mnie jego przemiany i to jak łatwo można kreować siebie wciąż od nowa...

                   David Bowie photographed by Herb Ritts.

Bowie jest niejednoznaczny, nieokreślony. Jest kreatorem, który stał się własnym przedmiotem badań. Nigdy nie chciał być jednym spośród wielu. W okresie gdy zaczynał swą podróż na rynku muzycznym istniał perkusista The Monkees Davy Jones, David Jones to natomiast prawdziwe nazwisko Bowiego, który celowo zaczął występować pod innym by nie mylono go z muzykiem. Życie traktuje jako osobistą drogę twórczych poszukiwań. Jest dzieckiem, które za każdym razem nie może nadziwić się niezwykłością Świata.
Pochodzi z Wielkiej Brytanii, lecz jego androgeniczna sylwetka, zmienny i undergroundowy styl, pełen magnetyzmu, na myśl przywodzi mi niezależnego, nowojorskiego artystę rodem z lat 70/80. Po dzień dzisiejszy inspiruje świat mody, wielcy projektanci nie mogą się nadziwić jego wspaniałością i kreatywnością. Ziggy Stardust, Thin White Duke...wszystkie wcielenia Davida zyskiwały status kultowych. Łatwo sobie wyobrazić, że z taką charyzmą długo nie musiał czekać by świat filmowy upomniał się o niego. I tu, także święcił triumfy jako: Piłat w Ostatnim kuszeniu Chrystusa (1988) Martina Scorsese (numer jeden dla mojego taty), John Blaylock w Zagadce nieśmiertelności (1983) Tony'ego Scotta (to nie jest film dla dzieci! kiedyś nie było takich ostrzeżeń i ten film obejrzałam o kilka lat za wcześnie ;)), Andy Warhol w Basquiat - Taniec ze śmiercią (1996) Juliana Schnabela...David Bowie traktuje na poważnie słowa swego rodaka Szekspira "Świat jest teatrem, aktorami ludzie (...)". Aktor, kameleon, z łatwością przeistacza się w kolejne role, jego styl jak on sam jest zmienny i niedopowiedziany.



*pics:tumblr
*korekta: Magdalena Głowacka










2 komentarze:

  1. Thanks designed for sharing such a good thinking, paragraph
    is pleasant, thats why i have read it completely

    Here is my site: HVAC Simi Valley

    OdpowiedzUsuń
  2. Saved as a favorite, I really like your site!

    My blog - IssacLMeloan

    OdpowiedzUsuń